Podróż do Włoch – Como

Pisanie, grafika i podróże to moja miłość. Moje trzy największe pasje, bez których nie potrafię żyć, dlatego też chcę dzielić się nimi z ludźmi i być może zainspirować ich do tworzenia własnych dzieł i niezapomnianych przygód. Podróż do Włoch - Como

Como — no to w drogę!

Bez owijania w bawełnę. Do Como ruszyliśmy wszyscy drugiego dnia naszego pobytu we Włoszech. Wszyscy – to jest – ja, Marlena i Steve oraz para Couchsurferów, którzy skontaktowali się ze mną. Także wybierali się do tego pięknego miasteczka nad jeziorem i chcieli także poznać innych podróżników. Jay pochodził z Indii, a Monika jak się okazało z tego samego uniwersytetu, co my. To był zabawny zbieg okoliczności, biorąc pod uwagę, że ze wszystkich miejsc, wpadliśmy na siebie we Włoszech.

Miejsce spotkania ustalone było na wschodni bodajże dworzec kolejowy w Mediolanie, który zwiedzaliśmy poprzedniego dnia (Podróż do Włoch – Mediolan). Wraz ze Stevem i Marleną dotarliśmy tam pieszo, przy okazji podziwiając zabudowania.

Na przykład takie jak ten dziwny wieżowiec na pierwszym zdjęciu, czy kolejne na drugim, z ogrodami na każdym balkonie.

Como — pierwsze wrażenia

Gdy dojechaliśmy pociągiem na stację w Como, nie sprawiało dobrego wrażenia. O upalnym i brudnym pociągu nie wspomnę. Jednak gdy wydostaliśmy się na ulice miasta, wszystko się zmieniło. Było tam ślicznie, wprost cudownie. Jakiś czas spacerowaliśmy razem, jednak mieliśmy różne wizje zwiedzania i ustaliliśmy punkt i czas zbiórki przed powrotem, po czym na jakiś czas się rozeszliśmy.

Como — zwiedzanie

Nie było tam jakiś szczególnych zabytków, jedynie kilka mniejszych kościółków. Była to jednak bardzo malownicza okolica. Miasteczko osadzone nad jeziorem o tej samej nazwie, otoczone górami. Nad jeziorem było zielono, był park i można było odpocząć, co całkowicie wykorzystałyśmy.

Odwiedziłyśmy najpierw market. Tak, wiem. Mało malownicze i włoskie miejsce, ale byłyśmy głodne. Za dosłowne grosze kupiłyśmy sobie pieczywo, coś do tego no i karton wina za niecałe euro, po czym udałyśmy się do parku. Rozłożyłyśmy się na trawie, podziwiając przepiękne widoki.

Przez jezioro do sąsiedniego miasta pływa też prom, więc chętni mogą zabrać się na wycieczkę. My odpuściłyśmy ze względu na moją chorobę morską. Po prostu nie było bata, bo po pięciu minutach na promie, byłabym chora cały dzień.

Naprawdę idealne miejsce, by zjeść lunch na świeżym powietrzu. Przyznaję też, że to miejsce przypominało mi odrobinę z Bergen.

Po posiłku udałyśmy się na spacer wzdłuż brzegu i nim się obejrzałyśmy, trzeba było spotkać się z resztą. Pokręciliśmy się jeszcze trochę po okolicy, pogadaliśmy i wspólnie poszliśmy na pociąg powrotny do Mediolanu.